====== Zahtjevi za pomoć ====== Sastavni dio modula: [[hr:oblak:zadaci-tms]]. Modul je nemjenjen serviserima, a služi za praćenje i izvršenje usluga. Klijentima nije dostupan. ===== Tražilica ===== Tražilica se sastoji od slijedećih polja za unos kriterija: * **Status** - ovdje možete izabrati da se na listi prikažu Svi zahtjevi ili samo oni s izabranim statusom: - Otvoreni - to su zahtjevi koji nemaju upisan datum zatvaranja i ne ulaze u mjesečni obračun. - Zatvoreni - imaju upisan datum zatvaranja i ulaze u mjesečni obračun ili su već obračunati. - Obračunati - to su zatvoreni i obračunati zahtjevi. Više se ne smiju mijenjati. - Ne obračunati - to su zatvoreni zahtjevi, ali još nisu obračunati. - U radu - to su otvoreni zahtjevi kod kojih je pokrenuta "štoperica" za mjerenje utrošenog vremena. - Nepoznati - to su zahtjevi za koje se još ne zna od kojeg klijenta i kontakt osobe su došli (kontakt osoba s tom email adresom još nije upisana u adresar). - Ne raspoređeni - ove zahtjeve nije preuzeo niti jedan serviser niti su kome raspoređeni. - Neodređeno plaćanje - za ove zahtjeve još nije određeno da li se naplaćuju ili podliježu garanciji. Mjesečni obračun se neće obaviti dok ima ovakvih zahtjeva. * **Partner** - prikazuju se zahtjevi koji su došli od izabranog partnera. * **Kontakt** - prikazuju se zahtjevi koji su došli od izabrane kontakt osobe. * **Serviser** - prikazuju se zahtjevi koji su dodjeljeni izabranom serviseru. * **Od datuma** - prikazuju se zahtjevi koji su otvoreni NAKON upisanog datuma. * **Do datuma** - prikazuju se zahtjevi koji su otvoreni PRIJE upisanog datuma. ===== Lista ===== Na listi su prikazani svi zahtjevi za pomoć koje ste odabrali u tražilici tako da su najnoviji zahtjevi na vrhu liste. Prikazuju se slijedeći podaci: * **Otvoreno** - datum i vrijeme otvaranja zahtjeva. * **Zatvoreno** - datum i vrijeme zatvaranja zahtjeva. * **Partner** - partner (klijent) koji je poslao zahtjev za pomoć. * **Predmet** - predmet zahtjeva kako ga je odredio klijent. * **R** - oznaka da li je predmet u radu (uključena štoperica). * **Min** - broj utrošenih minuta. Ažurira se prilikom zaustavljanja štoperice i prilikom zatvaranja zahtjeva. ===== Obrazac ===== Služi za unos i održavanje osnovnih podataka o zahtjevima za pomoć. Iznad obrasca, pored uobičajene tipke , nalaze se još dvije tipke: {{:oblak:start.jpg?nolink|}} - služi za uključivanje štoperice. Ako je štoperica uključena, na istom mjestu pojavljuje se tipka za isključivanje {{:oblak:stop.jpg?nolink|}}.\\ {{:oblak:prilog.jpg?nolink|}} - služi za pregled priloga koji su poslani uz zahtjev (slike, pdf, txt dokumenti), njihovo održavanje i dodavanje novih priloga. Priloge možete preuzeti na svoje računalo ili pogledati u odgovarajućem pregledniku. Obrazac se sastoji od dvije kartice: ==== 1. Zahtjev za pomoć ==== Sastoji se od polja koja je popunio podnositelj zahtjeva za pomoć (kontakt osoba partnera) i polja koja treba popuniti serviser. Zahtjev za pomoć može stići telefonom ili faksom. U tom slučaju, serviser treba ispuniti sve podatke. * **Otvoreno** - datum i vrijeme otvaranja zahtjeva za pomoć. * **Partner** - izabrati partnera koji je uputio zahtjev. Prije toga, mora biti upisan u [[hr:oblak:sifarnici-part]]. Sustav na osnovu email adrese pošiljatelja zahtjeva, prepoznaje partnera i kontakt osobu (pod uvjetom da se već nalaze u bazi). * **Kontakt** - izabrati kontakt osobu partnera. Prije toga treba biti upisana kao kontakt osoba tog partnera. * **Email** - email adresa sa koje je stigao zahtjev. * **Teretiti** - izabrati partnera koji će platiti račun. Ponekad knjigovodstveni ured podnese zahtjev za pomoć u ime svog klijenta, ali račun plaća njihov klijent. * **Predmet** - upisati naziv uređaja, programa, usluge za koju se traži pomoć. * **Tekst** - što preciznije opisati problem koji se pojavio i u kojim okolnostima. * **Serviser** - izabrati servisera koji će riješiti problem ili pružiti pomoć. Da bi se netko pojavio kao serviser, mora mu se u 'Korisnicima' označiti da smije koristiti ovaj program. To isto vrijedi i za 'superusera' i 'admina'. * **Usluga** - izabrati vrstu usluge koja će se fakturirati. Usluge trebaju biti upisane u [[hr:oblak:kase-art]]. * **Opis** - ovdje serviser opisuje riješenje problema ili pomoć koju je pružio. Opis se prilaže uz specifikaciju računa. * **Utrošeno minuta** - prikazuje se koliko minuta je utrošeno za obavljanje posla. Podaci se vade iz aktivnosti (pokretanje i zaustavljanje štoperice). * **Naplatiti** - ovdje se označava da li pruženu uslugu treba naplatiti ili ne. U međuvremenu može biti neodređeno, ali prije mjesečnog obračuna se mora odrediti. * **Zatvoreno** - upisati datum i vrijeme zatvaranja zahtjeva za pomoć. U trenutku zatvaranja šalje se email obavijest podnositelju zahtjeva. ==== 2. Aktivnosti ==== Ovdje se bilježe sve aktivnosti i sva korespondencija vezana za određeni predmet (zahtjev za pomoć). Svako uključivanje i isključivanje štoperice se automatski zapisuje. Kroz ovaj sustav serviseri trebaju slati poruke klijentima. === Lista === Na listi aktivnosti prikazani su slijedeći podaci: * Oznaka za ulazni ili izlazni podatak {{:oblak:izlaz.png?nolink|}}. * Vrsta podatka (sustav, email, sms, telefon, fax) * **Datum** - datum i vrijeme slanja ili primanja poruke (aktivnosti). * **Predmet** - naslov poruke - događaja. * **Tekst** - tekst poruke. * **Referent** - serviser. * **ZZP** - oznaka predmeta (zahtjeva za pomoć). Poruke i aktivnosti se mogu brisati ili ispravljati pomoću obrasca. === Obrazac === Obrazac služi za unos novih poruka - aktivnosti ili ispravljanje postojećih. Ponekad će se dogoditi da serviser uključi štopericu, ali je zaboravi isključiti po završetku posla, ili obavi posao, a da niti ne uključi štopericu. U takvim slučajevima, treba se koristiti obrascem za upis ili ispravak podataka o aktivnostima. Svi ispravci vremena, uzet će se u obzir prilikom zatvaranja zahtjeva. U obrazac se mogu unositi slijedeći podaci: * **Zahtjev za pomoć** - ne unosi se, nego se prikazuje oznaka predmeta. * **Kontakt** - izabrati kontakt osobu, ako šaljete poruku. * **Ulaz/izlaz** - izabrati izlaz, ako šaljete poruku ili upisujete zaustavljanje štoperice. Za pokretanje štoperice birate 'Ulaz'. * **Vrsta** - za štopericu birate 'Sustav', a ostalo prema potrebi. Ako izaberete 'email' poslat će se email poruka. * **Datum i vrijeme** - upisuje se datum i vrijeme nastanka poruke - početka aktivnosti. * **Predmet** - za štopericu upisati START ili STOP. Za sve ostalo ostaviti oznaku predmeta (naročito ako šaljete email poruku). * **Tekst** - tekst poruke. * **Referent** - serviser (ne upisuje se)