====== Zaposlenici ====== Dio modula: [[hr:oblak:fiskalni-uredaji]], [[hr:oblak:evidencija-koristenja-vozila]], [[hr:oblak:putni-nalozi]], [[hr:oblak:zadaci-tms]] Program služi za unos i održavanje podataka o zaposlenicima tvrtke kao i vanjskim suradnicima koji su na neki način uključeni u rad same tvrtke kao npr. studenti koji sezonski odrađuju neke poslove ili odgovorne osobe koji nisu zaposlenici tvrtke. Kod vanjskih suradnika koji se upisuju u zaposlenike treba označiti polje "Vanjski". Propisano je da ukoliko takva osoba izdaje fiskalne račune, na fiskalizaciju se šalje OIB tvrtke umjesto OIB-a osobe koja nije zaposlenik tvrtke. Ako će se izdavati R1/2 račune u A4 formatu, u zaposlenike treba upisati podatke o [[hr:oblak:sistem-radnici|odgovornoj osobi i likvidatoru]] koji su potrebni za ispis R1 ili R2 računa i potom u [[hr:oblak:sistem-oj|odjelima]] upisati odgovornu osobu i likvidatore. ===== Tražilica ===== Tražilica se sastoji od dvije kartice: ==== 1. Traži ==== Zaposlenike je moguće pronaći prema slijedećim podacima: * **Odjel** - prikazati zaposlenike samo jednog odjela. * **Spol** - prikazati zaposlenike određenog spola. * **Status** - prikazati zaposlenike ovisno o statusu (svi, samo aktivni, samo neaktivni). * **OIB** - prikazati zaposlenika s ovim OIB-om. * **Ime** - prikazati zaposlenike čije ime sadrži ovdje upisanu riječ. * **Prezime** - prikazati sve zaposlenike čije prezime sadrži upisanu riječ. Na dnu kartice nalazi se tipka kojom možete poslati email poruku svim izabranim zaposlenicima. ==== 2. Ispisi ==== Ova kartica sadrži tipku . Klikom na tipku otvara se dijalog za izbor odjela i spola, nakon čega se prikazuje PDF dokument s listom izabranih zaposlenika. ===== Lista ===== Na listi se prikazuje matični broj (MB), Ime i prezime, OIB i oznaka da li je zaposlenik aktivan ili nije. Na kraju svakog reda je tipka (olovka) za pregled i ispravak podataka. Novog zaposlenika upisujete klikom na tipku koja se nalazi na vrhu liste. S lijeve strane liste možete označiti neke zaposlenike. Na dnu liste nalaze se dvije tipke za slanje email ili SMS poruke izabranim zaposlenicima. Pričekajte da se otvori dijalog u kojem ćete izabrati tekst poruke i odrediti vrijeme slanja. ===== Obrazac ===== Obrazac služi za unos, pregled i održavanje podataka o zaposlenicima. Podatke ne možete brisati, ali možete skinuti oznaku 'aktivan', onima koji više nisu zaposleni u tvrtki. Obrazac se sastoji od 4 kartice: ==== 1. Osnovno ==== Unose se slijedeći podaci: * **Aktivan** - označiti, ako je zaposlenik aktivan. Skinuti oznaku kada napusti tvrtku. * **Matični (redni) broj** - ovaj broj sami dodjeljujete. * **Odjel** - odjel kojem pripada zaposlenik. * **Državljanstvo** - država prebivališta. * **OIB** - identifikacijski broj u toj državi. * **Ime** - ime zaposlenika. * **Prezime** - prezime zaposlenika. * **Ulica i kućni broj** - adresa prebivališta. * **Naselje prebivališta** - upisati dio naziva i odabrati odgovarajuće naselje. * **Spol** - izabrati spol. * **Vanjski** - označiti ukoliko osoba nije zaposlenik tvrtke (npr. učenici, studenti, vanjski suradnici...)((Prema Zakonu o fiskalizaciji, ukoliko operater na naplatnim uređajima nije zaposlenik tvrtke, na fiskalizaciju se šalje OIB tvrtke umjesto OIB-a operatera)) * **Stručna sprema** - izabrati stručnu spremu zaposlenika. * **Radno mjesto** - upisati naziv radnog mjesta na kojem je zaposlen. ==== 2. Kontakt ==== Ovdje su podaci potrebni za komunikaciju sa zaposlenikom. Unosi se slijedeće: * **Kućni telefon** * **Telefon na poslu** * **Mobitel** - važno je da format broja bude 09x xxx xxxx. Za brojeve u HR nije potrebno upisivati '++385'. * **Fax** - broj telefaksa, ako ga zaposlenik koristi. * **Email** - email adresa zaposlenika (koju redovno provjerava). * **Prima SMS** - oznaka da zaposlenik želi primati SMS poruke iz Oblaka. * **Prima email** - oznaka da zaposlenik želi primati email poruke iz Oblaka. Ove oznake može mijenjati samo zaposlenik u programu [[hr:oblak:stranke-clan]] ==== 3. Osobna iskaznica ==== U ovoj kartici upisuju se podaci o osobnoj iskaznici i rođenju zaposlenika. Traži se: * **Datum rođenja** - upisati datum. * **Zemlja rođenja** - izabrati zemlju rođenja. * **Mjesto rođenja** - upisati mjesto (malim slovima, osim prvog slova). * **Broj osobne iskaznice** - upisati broj osobne iskaznice. * **Datum izdavanja** - upisati datum kada je izdana. * **Izdala** - upisati policijsku upravu koja je izdala osobnu iskaznicu. * **Vrijedi do** - upisati datum do kojeg vrijedi osobna iskaznica. ==== 4. Ostalo ==== U ovoj kartici upisuje se zanimanje zaposlenika, a može se postaviti i fotografija. Klikom na tipku s fotoaparatom, otvara se dijalog za postavljanje slike na server. U dijalogu postoje dvije kartice: - **~Dokument~** - u ovoj kartici možete izabrati postojeći dokument (fotografiju) sa svog diska i postaviti je na server. - **~Web kamera~** - ovdje možete napraviti novu fotografiju, ako imate ugrađenu web kameru. Dovoljno je da odredite izrez fotografije (pomičete okvir) i kliknete na tipku s fotoaparatom. Možete podešavati boje i osvjetljenost slike. Fotografija se neće odmah pojaviti u svom okviru, nego tek kada osvježite stranicu.