====== Uvođenje nove vage ili kase ====== [[hr:vage:fiskalna_vaga_sunmicro_fiscal:uvodenje_nove_vage_i_kase:podaci]] Redoslijed upisa novog uređaja u sustav [[hr:oblak:start]] je slijedeći: - Upisati podatke o [[hr:oblak:sistem-pod|tvrtki]] (**pročitati poveznicu"**). - Upisati podatke o [[hr:oblak:sistem-oj|odjelima]]. - Dodati korisnike, knjigovođe i odobriti ovlasti. - Ukoliko postoji potreba za obračunom poreza na potrošnju, provjeriti da li su upisane stope poreza na potrošnju za sve općine u kojima se nalaze odjeli. - Upisati podatke o [[hr:oblak:sistem-radnici|zaposlenicima]] koji će raditi kao operateri na naplatnim mjestima. - Upisati [[hr:oblak:iot-lok]], odnosno naplatna mjesta s operaterima na pojedinim lokacijama. - Upisati podatke o [[hr:oblak:kase-gart]] - Upisati podatke o [[hr:oblak:kase-art]] - U podacima o [[hr:oblak:iot-dev|naplatnim uređajima]] upisati odgovarajuće [[hr:oblak:iot-lok]], odnosno naplatna mjesta. ===== Upis Tvrtke ===== Sva polja označena sa ***** su obavezni podaci i moraju se upisati.\\ Priliko upisa, posebnu pažnju treba obratiti na slijedeće podatke: * U kartici **~Osnovno~** polja: * //Vrsta poduzetnika// * //U sustavu PDV// * U kartici **~Postavke~** polja: * //'SC podaci'// - obavezno mora biti upisan podatak ///data/iot// * U kartici [[hr:oblak:sistem-pod#certifikat|**~Certifikat~**]] mora biti upisan važeći certifikat za fiskalizaciju što je vidljivo prema podacima u polju **Vrijedi do**. * U kartici ~Kupljeno~ dodati modul "Fiskalni uređaji" ===== Upis Odjela ===== U odjelima posebnu pažnju treba obratiti na slijedeće: * U kartici **~Poslovni prostor~** polja: * //'Oznaka slijednosti'// preporučamo postavljanje podatka //Na nivou naplatnog uređaja// čime se osigurava da svaka pojedina vaga odnosno kasa ima vlastiti brojač računa. * //'Vrsta prostora'// - ukoliko se radi o prodajnom mjestu koji nema "fiksnu" adresu upisati vrstu prostora, npr //Internetska prodaja//, //Pokretna prodaja//... * //'Radno vrijeme'// - **precizno** upisati radno vrijeme uključivši neradne dane, blagdane itd * //'Datum zadnje promjene'// - upisati datum od kada vrijede upisani podaci * //'Trajno zatvaranje prostora'// - označiti isključivo kada se **trajno** zatvara prostor. Nakon zatvaranja prostora više **nije moguće** ponovno aktiviranje prostora * //'Registrirati promjene u poreznoj'// - ukoliko su upisani podaci potpuni i točni potrebno je elektronički registrirati promjene u poreznoj upravi označavanjem ovog polja i aktiviranjem tipke ===== Upis naplatnih mjesta ===== Naplatna mjesta upisuju se u aplikaciji [[hr:oblak:iot-lok]].\\ Svaka pojedinačna fiskalna vaga odnosna kasa je zasebno naplatno mjesto te treba imati "svoju" lokaciju, pa treba upisati po jednu lokaciju za svaku fiskalnu vagu i kasu.\\ ==== Upis operatera ==== U kartici **~Operateri~** za **svako pojedino** naplatno mjesto (lokaciju) **obavezno** treba upisati sve operatere.\\ Operater se upisuje odabirom zaposlenika te upisom //'Oznake'// i //'Šifre'//. **Napomena:** //'Oznaka'// i //'Šifra'// **moraju** biti istovjetni onima koji su programirani u fiskalnoj vagi odnosno kasi. ===== Postavljanje uređaja na naplatno mjesto ===== Ovaj dio posla obavlja tehnička služba MICRO PROCESS-a. U programu [[hr:oblak:iot-dev]] iz liste treba odabrati odgovarajući uređaj. Zatim u obrascu u polju //'Lokacija'// izabrati ranije upisano naplatno mjesto u (lokaciju). Rad sa naplatnim uređajima moguće je podesiti tako da svi naplatni uređaji na jednom odjelu (registriranom poslovnom prostoru) koriste jedinstveni brojač računa. To se postiže tako da se u odjelu u polju **Oznaka slijednosti** izabere //Na nivou posl. prostora//. To znači da će računi slijediti brojčani niz na razini odjela, a na pojedinim naplatnim uređajima, niz brojeva će biti isprekidan. **Ovo se NE SMIJE mijenjati u toku kalendarske godine**.